View Full Version : Wat Is Er Anders Aan Guild Wars
beatmaster
23 juli 2005, 15:17
ik snap et niet volgens mij is gw bijna hetzelfde als wow uitleg please niet van gw is gewoon cooler als wow
ik post dit ook in het wow forum hopen dat ze daar ook een antwoord hebben
Lionheart
23 juli 2005, 16:08
1. Guildwars heeft geen maandelijkse bedragen zoals WoW
2. Guildwars heeft betere graphics
3. Guildwars heeft een uniek systeem, zodat er geen dingen zijn zoals Kill-stealing. of Camping
4. Guildwars is erg veel gebaseerd op teamplay (weet niet hoe dat met WoW zit)
en 5, ja dat hoort er gewoon bij
5. Guildwars is cooler
:P
beatmaster
23 juli 2005, 16:59
nou dat was er dus 1
VorteX
23 juli 2005, 17:45
Originally posted by Lionheart@23-07-2005, 15:08:14
1. Guildwars heeft geen maandelijkse bedragen zoals WoW
2. Guildwars heeft betere graphics
3. Guildwars heeft een uniek systeem, zodat er geen dingen zijn zoals Kill-stealing. of Camping
4. Guildwars is erg veel gebaseerd op teamplay (weet niet hoe dat met WoW zit)
en 5, ja dat hoort er gewoon bij
5. Guildwars is cooler
:P
ff over de multiplayer: Wow gebruikt eigenlijk meer multiplayer omdat je daar met 36 man tegelijk kan en eigenlijk geen offline modus heb zoals dat je alleen naar buiten kan zoals wel kan met GW. Daar is het 1 grote wereld waardoor de graphics wat omlaag moeten omdat het anders niet te doen is. Maarja dit is geen goedpraat over Wow maar wel de werkelijkheid, de rest van je punten ben ik het mee eens ^_^
beatmaster
23 juli 2005, 19:03
dat is twee bij wow hebben ze nog niks gezegt
Sigidi
24 juli 2005, 13:18
Voor WoW waren er al andere Warcraft spellen (heb ze allemaal gespeeld) Het is dan ook leuk om een paar bekende figuren uit die spellen tegen te komen. Ik zou zeker voor WoW hebben gekozen inplaats van GW, maar heb niet genoeg geld :cry: .
Het is volgens mij beter gesteld met het aantal spelers van WoW, dan van GW. Dus als je van drukte houdt kies dan voor WOW, anders voor GW (zeker niet voor een andere MMORPG, dit zijn zeker de twee beste (in hoeverre GW dan een MMORPG is, ik vind hem meer RPG, met een beetje multiplayer))
Lionheart
24 juli 2005, 17:33
Het gebeurt vaak dat het zo druk is in de outposts dat mijn oude computer crasht (hij kan ook maar net de minimum requirements aan... slome comp van 4 jaar oud)
Lunainin
24 juli 2005, 18:22
er moet rekening mee gehouden worden dat Guild wars een ontzettend nieuw spel is, en uitbreidingen in het spel zullen in de toekomst zeker niet ontbreken.
WoW werkt met 1 giga spel, en eet zo'n 4 gig aan vrije ruimte weg in je pc. Ook is daar goede inet verbinding van belang. Dit is bij GW precies omgedraait. Het neemt weinig ruimte in beslag, steden worden makkelijk geladen ZELFS met dial up kun goed spelen. (wel ff de resolutie naar beneden gooien voor de wat oudere/tragere pc's.)
Ff snel een paar voordelen/nadelen van WoW: +/-
+ Mega verslavend. ik ken mensen die gewoon heel een sociaal leven weggooien en ongeveer 24/7 WoW zaten te spelen (echt serieus, maja ik ken dan ook teveel nerds die nix doen :P)
+ Het verveelt niet, gameplay is lekker (tsja, je wend er uiteindelijk toch wel aan... das bij alle games wel)
+ alles ziet dr tof en neat uit
- maandelijks bedrag
- Monster killen en looting system is irritant, andere mensen kunnen dingen van je jatten
- wow kan haperen of traag lopen
Guild wars:
+ GW heeft geen maandelijks bedrag of extra kosten NAAST je uitgaven aan de game zelf
+ ziet er ERG mooi uit de graphics
+ het hele spel is licht en loopt lkkr zelfs op oudere pc's
+ looting system is random based en dropt iedere keer voor een bepaalde speler
- het gaat snel vervelen (tis gewoon niet zo verslavend. (en ja zelf IK geef dat toe :P)
- Er ontbreken aantal dingen die bij wow wel was... zoals mounts en andere rassen behalven mensen (btw andere rassen komen in de andere versies van Guild wars in de winkel... expension packs)
beatmaster
24 juli 2005, 19:48
goeie uitlegt danku
Sigidi
25 juli 2005, 08:21
Ze zouden wel wat aan het looting system kunnen doen in WOW (als je daar ook met partys kan spelen tenminste) Iedereen van je party kan dan bevoorbeeld de spullen pakken, maar alleen de enige die er wat aan heeft krijgt het. Dus kleding voor warrior naar warrior enzo (heb nog nooit WOW gespeeld :cry: , maar zouden de makers dit wel kunnen doen?)
beatmaster
27 juli 2005, 06:41
je kunt by wow ook het looting systeem zelf aanpassen byv need for greed dan moet je n of g zeggen en wie n en de rest alleen maar g die krijgt hem dan maar als je allemaal g dan moet je rollen en als je allemaal n zegt dan moeten de gasten die n zeggen onder elkaar rollen
ook heb je free for all wat je killt dat krijg je
group loot dat is gewoon omstebeurd een loot doen
FShark
28 juli 2005, 11:41
Originally posted by Sigidi@25-07-2005, 08:21:24
Ze zouden wel wat aan het looting system kunnen doen in WOW (als je daar ook met partys kan spelen tenminste) Iedereen van je party kan dan bevoorbeeld de spullen pakken, maar alleen de enige die er wat aan heeft krijgt het. Dus kleding voor warrior naar warrior enzo (heb nog nooit WOW gespeeld :cry: , maar zouden de makers dit wel kunnen doen?)
normaal kunnen de game developers dt doen zoals in knights online , als je daar in een party ging kreeg je meestald de spullen die jou toebehoren als de andere speler er mee akoord ging ( in et begin heb et als een tijdje niet meer gespeeld ) ik heb geen van beide spellen maar ik ga toch zeker GW kopen omdt het geen maandelijkse betalingen heeft en toch ONGEVEER hetzelfde is als WoW
-Mizuki-
28 juli 2005, 11:50
Camping in een mmorpg? :lol:
beatmaster
28 juli 2005, 13:31
en ja hoor de eerste domme reactie bij wow forum
wow is gewoon beter
dank je wel voor het informatieve nieuws
hehe :lol:
Sigidi
29 juli 2005, 09:25
Originally posted by FShark+28-07-2005, 11:41:17--></span><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (FShark @ 28-07-2005, 11:41:17)</td></tr><tr><td id='QUOTE'> <!--QuoteBegin--Sigidi@25-07-2005, 08:21:24
normaal kunnen de game developers dt doen zoals in knights online , als je daar in een party ging kreeg je meestald de spullen die jou toebehoren als de andere speler er mee akoord ging ( in et begin heb et als een tijdje niet meer gespeeld ) ik heb geen van beide spellen maar ik ga toch zeker GW kopen omdt het geen maandelijkse betalingen heeft en toch ONGEVEER hetzelfde is als WoW [/b][/quote]
Ik had men verhaal een beetje gebaseerd op Knight Online (heb het ook even gespeeld, tot lvl 40)
Toxicity
12 augustus 2005, 19:44
Uhh zeg maar dat campen kun je doen in WoW, maar dan ga je bekend staan als een "griefplayer" (iemand die express mensen irriteert in een spel). En als een paar mensen bij de GM's komen met dezelfde klachten over dezelfde persoon word je gebanned, en als het ernstig is kunnen ze zelfs je account afsluiten. Dus dat is niet verstandig, dus ik vind dat niet echt een min punt voor WoW, want het is zo te verhelpen.
Graphics vind ik WoW helemaal niet "slechter", eigenlijk juist een beetje beter (ok nu ga ik de wind van voren krijgen).
WoW heeft betere gameplay, meer mogelijkheden, veel vettere spreuken, en zoals iemand anders al zei kun je met 36 mensen "tegelijk" spelen. Ik weet alleen niet welk spel groter is in termen van hoe groot de wereld is. En met WoW kun je ook met Zeppelins (en andere varianten) de wereld afreizen en heb je mounts. Ook Capture the Flag in Battlegrounds vind ik leuk in WoW.
Soms vind ik GW een beetje afgekeken van WoW. Natuurlijk heeft GW ook zijn unieke en originele dingen, maar het idee en concept is eigenlijk gewoon weg bot afgekeken van WoW.
Ik heb ongeveer berekend dat WoW voor een jaar door spelen 50 cent per dag kost, wat is dat nou? Je krijgt er zo veel voor terug.
Nou in conclusie: WoW all the way!
Dit zijn gewoon mijn meningen, dus het zou niks voor de GW fans uit moeten maken. En ik kraak ook GW niet af, ik vind dat ook wel leuk om te spelen maar toch niet zo leuk als WoW. Maar weet dan ook dat ik bijna mijn hele "computer-leven" alle warcraft delen heb gespeeld dus wow heeft gelijk meer mijn intresse.
Xero_Spititus
12 augustus 2005, 21:20
Dus jij durft te beweren dat WoW origineel is :mellow: ?
Wat wij niet proberen te zeggen is dat Guild Wars beter is. In tegendeel dat is het niet, heb jij het geld om die maandelijkse lasten te betalen, Koop dat maar WoW. Maar voor de meeste hier geld dat iet dus kopen wij gewoon GW. Practisch hetzelfde alleen op (bijna) alles een puntje lager.
Sigidi
13 augustus 2005, 11:38
Guild Wars zijn graphics zijn wel mooier dan die van WoW (anders zou WoW ze zwaar worden voor je pc, want als je er met 36 man zit en dan vet mooie graphics)! Maar de wereld van WoW is dan weer groter!
@ Toxicity: GW is niet afgekeken van WoW ze zijn gewoon allemaal dezelfde soort spellen (zoiets als dat je zou zeggen dat Half-Life 2 is afgekeken van Far Cry). GW is zelfs veel orgineler dan WoW, is namelijk heel anders dan andere MMORPG's zoals WoW.
Hoewel ik GW heb, zou ik wel veel liever WoW hebben alleen de prijs is jmmr, dus het is niet zo dat ik een GW fan-boy ben :P.
Raven
13 augustus 2005, 14:23
GW is voor de low budget gamer, WoW voor de high budget gamer
Sigidi
13 augustus 2005, 15:35
Originally posted by Raven@13-08-2005, 14:23:38
GW is voor de low budget gamer, WoW voor de high budget gamer
Als je echt low budget bent, dan ben je een downloader. :P
jor91
13 augustus 2005, 16:03
lol! GW kun je zelfs gratis downloaden van de site, dát is pas low-budget, maja spelen kun je dan niet ;p
Heija_angel
13 augustus 2005, 18:04
dan moet je weer 50 euro betalen via het internet voor die code
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.