View Full Version : Problemen met Edge card
lodewijck
21 maart 2008, 21:04
Hi there,
Ik heb zojuist een edge card aangeschaft en helemaal volgens de instructies geinstalleerd. Sommige spellen zitten er wel op, maar zie ik niet terug op de DS :cry:. Anderen doen het prima. Hier snap ik niks van, hoe kan dit en nog beter, hoe verhelp ik dit???
aryalda
24 maart 2008, 18:29
uhm ik heb nu de Edge ook maar ik weet egt niet wat ik moet doen ik kan geen site vinden waar je spelletjes ervan af kunt halen hoe heb jij alsnog een paar spelletjes op gekregen zou je me a.u.b willen helpen
lodewijck
24 maart 2008, 20:28
Spelletjes kun je bv downloaden via emule.com (zorg wel voor een stevige firewall en viruscheck). Edgecard moet je wel installeren. Kijk hiervoor op www.edge-ds.cn en volg de insturcties. Let erop dat je het edge.dat file uit de map haalt en 'los' op de card zet (dus niet in een dir).
Veel succes!
[SDC] Cubefanatic
24 maart 2008, 22:45
Hebben jullie mensen nou eigenlijk helemaal geen geweten of zo?
Razayel
6 mei 2008, 21:55
Waar kan ik spelletjes downloaden voor mn edge card??? behalve bij emule dan moet je betalen het was al duur genoeg!
Zspirit
7 mei 2008, 10:46
dat zeggen we niet want dat maakt NGF dan 'illegaal'
sowieso kun je hem beter op marktplaats zetten ik ben echt anti die dingen!
de argumenten lijken me duidelijk!
buiten dat de games niet meer gemaakt kunnen worden omdat er geen geld binnen komt omdat van die *** mensen zo als jullie zon ding hebben gekocht.
en jullie verzieken het voor je zelf omdat je er straks gewoon geen plezier meer aan beleefd!
ja ik spreek uit ervaring ik was ook zon *** persoon!
conclusie verkopen en ga weer spellen kopen!
Goedenmiddag.
Gister heb voor mijn kids een ds gekocht compleet met edge kaart, alles gedaan zoals hierboven beschreven, maar ik kan geen Edge.dat vinden alleen Edge.os.
Als ik alle downloads erop zet van www.edge-ds.cn werk het niet krijg alleen een melding op m'n ds.
Kan iemand mij vertellen hoe ik het stap voor stap moet doen ?
Groeten franc
lodewijck
16 juni 2008, 17:21
Veel spelletjes zijn ingepakt,dus moet je ze eerst uitpakken. Let erop dat je de card niet te vol stopt, want de spelletjes maken ook nog een save directory aan. Een heel goed uitpakprogramma (en freeware) is 7-zip, vind je op http://www.7-zip.org/
Sc6!
mennetje
2 juli 2008, 20:44
Hallo,
Ik heb een Edge card gekocht maar als ik de spelletjes heb gedownload staan ze in een map en als ik het kaartje erin doe krijg ik een melding met 1 of andere rare tekst en voor de rest doet hij niks. Wat moet ik hiermee doen?
Groetjes
mennetje
3 juli 2008, 15:03
Ojaa
dat is wel slim. Er staat EDGE.DAT tidak menemukan!
Hallo,
Ik heb 2 edge kaarten voor mijn kinderen. De software is het zelfde en de spelletjes ook.
Nou heeft 1 van die kaarten problemen met het saven van de spelletjes. Hij saved niet, geeft vaak de melding dat hij aan het saven is maar dan duurt het zo lang dat we hem toch maar uitzetten.
Al een keer opnieuw geformateerd en de software geinstaleerd maar melding blijft komen.
Wie weet wat er aan de hand is en kan mij helpen.
Sieb
1 augustus 2008, 13:46
Hallo
Ik heb laatst een 4gb kaart voor mn DS gekocht. Alleen als ik het EDGE programma op de kaart wil zetten krijg ik dus dezelfde rare tekst: EDGE.DAT tidak menemukan
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
lodewijck
1 augustus 2008, 21:58
Je hebt je card te vol staan, haal er wat spelletje van af en zo maak je ruimte voor de sav files!
DS Probleem
12 augustus 2008, 17:31
Heb ook die tekst.... HELP!!
MSQH
17 augustus 2008, 20:30
ik heb ook een edge card gekocht. spelletjes er op gezet. maar zijn niet terug te vinden als je het kaartje in de ds stopt.
Terwijl ze er toch echt op staan. want als je op de usb verbinding kijkt zie je de besturing erop staan alsmede de spelletjes.
voor de zekerheid kaart helemaal leeggehaal, opnieuw geformatteerd en opnieuw het besturingssyteem erop gezet (van de website afgehaald)
Het probleem blijft.
Wat is er mis en wat doe ik er aan???????
lotte538
20 augustus 2008, 22:41
Hallo,
Ik krijg ook de melding:Tidak menemukan...iemand een idee hoe ik er spellen op kan zetten?
Groetjes
Melanie
Royal Flush
21 augustus 2008, 23:17
Ga terug naar de winkel, eis een nieuwe, probeer dit zolang mogelijk en done.
BBBH
11 november 2009, 20:05
Spelletjes kun je bv downloaden via emule.com (zorg wel voor een stevige firewall en viruscheck). Edgecard moet je wel installeren. Kijk hiervoor op www.edge-ds.cn en volg de insturcties. Let erop dat je het edge.dat file uit de map haalt en 'los' op de card zet (dus niet in een dir).
Ik had ook die vreemde tekst en heb dit geprobeerd werkt wel:D
gewoon edge.dat opzoeken knippen en los op je kaart gooien, "tussen de spellen" probleem opgelost.
poisax
1 februari 2010, 17:27
hoe moet je er eigenlijk gba spellen op spelen?
ik heb hem al een jaar of 3 en ik heb een oom die er veel vanafweet maar ik weethet niet=(
rallyboy13
4 februari 2010, 11:56
ik weet niet ofdat dit onderwerp wel op dit forum besproken mag worden he
een edge kaart is niet illegaal maar die spellen er op zetten wel
ga gwn naar de winkel, koop daar het spel orgineel en geen problemen meer
h15
23 februari 2010, 11:33
op romulation.net download je gratis RAR bestanden. Met 7zip kun je ze gratis uitpakken en nu heb je NDS spellen.
En als er EDGE.DAT tidak menemukan staat, doet hij het niet Mennetje! Je moet dan de nieuwste firmware nog een keer op je DS installeren. edge-ds.cn
Veel succes. Voor vragen, ik weet alles van EDGE, kun je naar mijn site gaan en vragen stellen via het contactformulier of het mailadres dat op de site staat. Ik beantwoord vragen altijd erg snel, zodat je weer snel kunt spelen op je EDGE.
Hans.
http://www.seascouts4ever.tk/
Angel74
5 juli 2010, 16:33
'Tidak menemukan' is Indonesisch, en betekent niks anders dan 'kan niet vinden'. Vrij vertaald vertelt de DS je dus 'Can't find EDGE.DAT'. En dat snapt ineens iedereen, nietwaar?
shaq232
26 juli 2010, 14:38
je hebt de edge .os niet goed gedownload
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.