View Full Version : Xbox volgens Consumentenbond duurste alternatief v
Jerrem
1 december 2002, 00:32
De Nederlandse Consumentenbond heeft drie spelcomputers getest: de Xbox, de GameCube en de Playstation 2. Dat de Consumentenbond niet al te bekend is met gaming, blijkt uit het feit dat de GameBoy Advance werd omschreven als de "draagbare GameCube Advance".Xbox volgens Consumentenbond duurste alternatief voor online gamen.
Lees verder: http://www.gamevillage.nl/gm/archives/00000570.html
SittingDuck
1 december 2002, 10:55
De consumentenbond is zeker niet bekend met games, denk dat ze maar mixers, mobieltjes en meer van dat soort dingen moeten blijven testen.. want als zij computers gaan testen, roepen ze al meerdere keren in dat stukje dat tegen de tijd dat de gids uitkomt die computers alweer achterlopen...
Weirdboy
6 december 2002, 12:26
Tja het is voor niet gamers ook moeilijk om een goede opinie te hebben op dit soort testen.
Om een juiste vergelijking te maken is prijs en prestatie alleen niet voldoende ,al is een console nog zo goed/goedkoop/degelijk hij staat of valt met de games die er voor uitkomen ,en als je dat weet dan kan je pas een goed oordeel geven.
PS2 :prettige controller ,ja he hahahaha totdat je er een FPS mee moet spelen.
NGC : force feedback niet erg indrukwekkend ??????? force feedback op een joypad ?????????
XboX :betaald abbonement voor online spelen ,maar daar krijg je dan ook wat voor terug ,en je betaald toch ook voor je inet of heb ik dat soms mis ?
Ik heb over dit soort dingen een duidelijke mening ,als je niet weet waar je het over hebt zeg er dan maar helemaal niks over.
Op deze manier krijgen instappers voor wie het allemaal nog nieuw is er een verkeerde indruk van.
Maar ach zelfs grote winkel ketens zoals Bart Smit of Intertoys maken dit soort grove fouten.
Ryu Hayabusa
2 mei 2003, 13:03
Weirboy heeft gelijk.
WTF conumentenbond... Pffff consumentenbond mijn aars.
Ik ben mijn GBA nu echt wel een beetje zat met al die klotepoorts, de PS2 en NGC hadden / hebben toch echt grote moeite met online gaming en de XBOX is gewoon het best.
Laat ze lekker oprotten daar bij die consumentenbond als je het mij vraagt.
Ryu Hayabusa
2 mei 2003, 13:08
Originally posted by Weirdboy@06-12-2002, 13:26:00
Maar ach zelfs grote winkel ketens zoals Bart Smit of Intertoys maken dit soort grove fouten.
Ik denk alleen niet dat het om "fouten" gaat.
Dit soort bedrijven is gericht op winst en niet op de mening van de consumentenbond.
Als de ene console beter verkoopt dan de andere, zullen ze die meer in voorraad houden of meer promoten.
Zo heb ik winkels gezien waar ze geen XBOX of Cube verkochten maar alleen PS2.
En sorry hoor (dit is tenslotte het XBOX-forum dus neem ik aan dat ik dat hier wel kwijt mag) maar de PS2 is zeker niet de beste optie als je het mij vraagt.
SittingDuck
2 mei 2003, 19:28
Originally posted by Ryu Hayabusa+02-05-2003, 14:08:14--></span><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Ryu Hayabusa @ 02-05-2003, 14:08:14)</td></tr><tr><td id='QUOTE'> <!--QuoteBegin--Weirdboy@06-12-2002, 13:26:00
Ik denk alleen niet dat het om "fouten" gaat.
Dit soort bedrijven is gericht op winst en niet op de mening van de consumentenbond.
Als de ene console beter verkoopt dan de andere, zullen ze die meer in voorraad houden of meer promoten.
Zo heb ik winkels gezien waar ze geen XBOX of Cube verkochten maar alleen PS2.
En sorry hoor (dit is tenslotte het XBOX-forum dus neem ik aan dat ik dat hier wel kwijt mag) maar de PS2 is zeker niet de beste optie als je het mij vraagt. [/b][/quote]
Denk dat bijna geen enkele winkel iets zou verkopen wat toch niemand wil hebben, 'n XBox wordt niet zo goed verkocht als een PS2, en 'n beetje winkel (probeert) winst te maken, en hoe doe je dat? Veel verkopen. En hoe verkoop je veel? Door popuplaire dingen in je winkel te verkopen. Die winkels denken dan dat de PS2 beter verkoopt dan bijvoorbeeld de NGC (en dat zal vast wel). Het is ook niet zo vreemd dat sommige winkels alleen maar 'n PS2 verkopen. ELK bedrijf is gericht op winst, zonder winst kan 'n bedrijf gewoon niet open blijven. Krijgen ze net genoeg geld binnen om de kosten te betalen (loon, gebouw(en), voorraad etc etc) dan hebben ze niet genoeg geld om in dingen te investeren. Dus dan kunnen ze niks meer doen, behalve steeds dezelfde artikelen inkopen, en hopen dat de klanten nog komen. Niet echt de manier om goed je bedrijf te runnen
Ryu Hayabusa
8 mei 2003, 12:59
Is dat niet (ongeveer) hetzelfde als wat ik daarboven had geachreven?
WINST, WINST en nog eens WINST daar draait alles om, en natuurlijk niet te vergeten "WINST"...
Maar goed, ik denk dat het zo wel duidelijk is.
Blijft echter toch het probleem over dat sommige winkels bepaalde consoles helemaal niet verkopen en ik vind dit echt de grootste bullshit die je maar kunt bedenken.
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.