w w w . n a t i o n a l e g a m i n g f o r u m s . n l

alles over gaming en de nieuwste games

Overzicht van rubrieken en onderwerpen

LET OP!

Je bent niet ingelogd of je heb je nog niet geregistreerd. Na registratie heb je toegang tot alle informatie voor gamers door gamers.

Klik hier om je op deze site te registreren

Shin Megami Tensei Nine [Archief] - Nationale Gaming Forums

PDA

View Full Version : Shin Megami Tensei Nine

Tomara
16 december 2002, 14:15
Ik denk niet dat veel mensen hier de RPG serie Shin Megami Tensei van Atlus kennen, maar het is wel een van de grootste en oudste RPG series. De Shin Megami Tensei serie bestaat eigenlijk altijd verschillende series, maar maar weinig zijn ook in de VS en/of Europa verschenen. Onderdeel van de MegaTen serie zijn de Persona games, twee van de delen uit deze serie zijn ook in de VS uitgekomen.

Maar wat moet je je nu bij deze serie voorstellen? De Megaten games zijn de eerste monster-raising games (het eerste deel verscheen voor de NES). Nee, dat houd niet in dat alle monsters lief en schattig zijn en de game zich afspeeld in Happyland. De MegaTen games zijn een stuk volwassener dan Pokemon. MegaTen Nine speelt zich af in de nabije toekomst in een post-apocalytische setting waarin mensen wonen in ondergrondse steden. Maar waar de game zich eigenlijk afspeeld is het net, in een soort van cybercity.

De Nine in de titel staat voor het aantal wegen dat de speler kan volgen. MegaTen Nine zal zowel online als offline gespeeld kunnen worden, maar het is nog niet duidelijk hoe Atlus dat wil doen met dingen zoals verhaal.

Natuurlijk is zo'n game een enorm risico voor Atlus. Ten eerste omdat het de eerste online game is uit de serie en ten tweede omdat de Xbox niet denderend populair is in Japan.

http://www.rpgamer.com/games/megten/smtonline/screens/nine05.jpg http://www.rpgamer.com/games/megten/smtonline/screens/nine26.jpg
http://www.rpgamer.com/games/megten/smtonline/screens/nine24.jpg http://www.rpgamer.com/games/megten/smtonline/screens/nine23.jpg

Sun_Zize
16 december 2002, 16:58
ik heb er nooit van gehoord

en hij lijkt me echt SAAI!

SittingDuck
16 december 2002, 17:17
ik heb er nooit van gehoord

en hij lijkt me echt SAAI!

Speel een van die spellen eerst maar eens voordat je iets gaat roepen.. Negatief doen doe je maar op school ofzo

maar in iedergeval ik heb dus nog NOOIT gehoord van de RPG Shin Megami Tensei gehoord, en Atlus hoor ik hier ook pas voor 't eerst, maar wat ik uit dit verhaal begrijp is dat een deel (of meerdere?) uit deze serie op Xbox uitkomt? Dat zou zeker in Japan de verkoop 'n beetje omhoog trekken, want die is op z'n zachtst gezegd niet echt denderend, en japan is toch de belangrijkste console markt die er is..

Sun_Zize
16 december 2002, 17:41
daarom zeg ik ook naar aanlijding van de tekst lijkt ie me saai >:( dus ik heb het spel dan nog niet gespeeld maar daarom kan ik hem naar aanleiding van de tekst nog wel saai vinden !

negatief doe je maar op school *pardon* als ik iets negatiefs over dat spel zeg moet ik dat toch zelf weten!

Tomara
16 december 2002, 17:42
I-zize, het is algemeen bekend dat de MegaTen games niet de meest dynamische RPGs zijn, maar het is ook algemeen bekend dat de sfeer altijd top is. Natuurlijk ligt het eraan waar je van houd, wanneer je alleen maar Halo speelt kan ik me voorstellen dat MegaTen je niet aanstaat. En bedenk wel, deze Shin Megami Tensei zou weleens de redding voor de Xbox in Japan kunnen zijn.

Atlus is trouwens niet echt een bekende developer hier, ze brengen hier maar zelden games uit. Een andere serie van Atlus is de Ogre Battle serie, misschien heb je daar ooit van gehoord. De Ogre Battle serie is een langlopende Strategy RPG serie, onlangs verscheen er een nieuw deel voor de GBA (zie review forum). Een andere game die misschien een belletje doet rinkelen is Legend of Kartia, een PSX SRPG.

Sun_Zize
16 december 2002, 17:45
ja oke het zal wel zoon dynamische rpg zijn

maar mag ik hem dan niet saai vinden naar aanleiding van je tekst? :-/

SittingDuck
16 december 2002, 17:48
Van mij mag je 'm best saai vinden, ben zelf ook geen RPG fan, maar het ging meer op de toon waarop je dat zei. En ik begrijp ook niet helemaal waarom je, als het je een saaie game lijkt dat je hier een reactie neerzet..

Tomara
16 december 2002, 17:51
Heb je de tekst net zo goed gelezen als mijn laatste bericht? ;)

Ik zei dat de MegaTen games niet de meest dynamische RPGs zijn. MegaTen games besteden altijd veel aandacht aan het verhaal, de personages en de sfeer. Qua gameplay zijn ze gewoon turn-based en behoorlijk moeilijk.

Sun_Zize
16 december 2002, 17:51
als je naar de toon kijkt lijkt me dat sterk want ik praat niet ik typ en trouwens als ik die game saai vind mag ik dat hier toch neer zetten!

Elemental Power
16 december 2002, 17:52
ummm, we dwalen lichtelijk af: saai, niet saai, etc ;)

ik ben een RPG fan dus misschien vind ik hem wel leuk, of ik vind hem saai ;D

SittingDuck
16 december 2002, 17:57
als je naar de toon kijkt lijkt me dat sterk want ik praat niet ik typ en trouwens als ik die game saai vind mag ik dat hier toch neer zetten!

dan zal ik het zo zeggen:
Je zet een reactie neer waarin je zegt dat het je saai lijkt, maar de MANIER waarop het was getypt kwam bij mij niet echt vriendelijk over.

Elemental Power
16 december 2002, 17:59
kappen allebei nu >:(

Tomara
16 december 2002, 18:16
Hmmmz... het is natuurlijk moeilijk om te zeggen hoe leuk je de game zult vinden, maar ik kan wel een soort van indicatie geven.

Kent iemand de Demon Slayer games? Die behoren ook tot de MegaTen serie. Stel je eens voor dat ze wat volwassener en moderne setting, personages en verhaal hadden.

Of wanneer je nog niet eerder een MegaTen game hebt gespeeld:
-Grote dungeons zoals in bijvoorbeeld Xenogears, Phantasy Star en de oudere Final Fantasies
-Moeilijk zoals Phantasy Star of Dragon Warrior
-Het tempo en de diepte van Xenogears
-Een setting zoals... ehm? Dat kan ik me even niet bedenken. Modern, licht futuristisch.
-Het grootbrengen van monsters zoals in...? Eh tja... moeilijk. De monsters zijn erg intelligent vergeleken met andere monster-rasing games, je kunt ze niet zomaar ergens inproppen, vaak moet je onderhandelen. Het gaat ook niet om het verkrijgen van zoveel mogelijk monsters, maar om het sterk maken van een paar monsters. Dat kun je bijvoorbeeld doen door ze te kruisen met andere monsters.

Xbox_masta_stalka
17 december 2002, 11:08
Toch nog een opmerking hierover I-size,

Als jij zomaar uit gaat van iemand die wat schrijft of iets saai is of niet dan kan ik eigenlijk maar een ding zeggen.

Volgens mij heb jij een bekrompen saai leventje, je kan pas meepraten als je iets zelf hebt gedaan of met eigen ogen hebt aanschouwd.

Een wijze raad van een iets minder wijze man ::)