View Full Version : ombouwen xbox
snoeky
7 september 2002, 17:25
weet iemand als je de xbox om laat bouwen dat je dan niet meer live on-line kan.En welke chip ik moet hebben.thkx snoeky
SittingDuck
7 september 2002, 18:13
Je kan kiezen uit de executer en de Enigmah (dit staat ook verderop in 't forum..) en dan vast nog wel 'n paar mindere chips. En het lijkt mij dat je dan nog steeds Xbox live kan gebruiken.
Maar dat kunnen we nu nog niet eens weten.. want Xbox live (die online game shit) is nog niet eens verkrijgbaar voor onsm simpele zieltjes.. ;D Moet je naar amerika gaan en je daar aanmelden als Xbox live tester.. misschien heb je geluk, who knows ;D
Aangezien je een orgineel spel nodig hebt kun je dan niet op Xbox Live. Althans, dit is voor zover ik weet niet de bedoeling van MS.
Greetz Jos
SittingDuck
9 september 2002, 23:02
Met die chips erin kan je toch wel originele games spelen ??? en als dat niet kan, dan komt er vast (ooit) nog wel 's een chip uit waarbij dat wel kan. Alleen dan moet je geen Linux op je Xboxje zetten, dan gaat Xbox Live zeker niet werken :D (je kan er echt Linux opzetten. het inet adres foor meer info staat ergens in de Xbox threads, ff zoeken dus)
TO3T3R
10 september 2002, 15:01
Nee Nee Nee, ;D
Het is alleen NIET mogelijk om orginele gamez te kunnen spelen als je de DVD swap dit op de simpele manier. Dan kan je geen orgineel draaien. Met welke MODCHIP dan ook kan je gewoon Orgineel afspelen.. Geen probleem.. Ik ou voor de Enigmah gaan.. Deze is iets moelijker in te bouwen maar deze is dan ook voleedig getest op XBOX-LIVE!!
Voor meer info check me site voor het ombouwen of downloads of wat dan ook.. :
www.xbox-haXor.com
Grt TO3T3R
€xpert
10 september 2002, 17:03
Ik heb juist begerepen dat de OpenBox (PC-Bioxx) de beste chip is en anders de XODOS (zelfde alleen zonder dat er gesoldeert hoeft te worden is pas sinds vandaag leverbaar)
Weet iemand een adresje waar ik deze chip in kan laten bouwen liefst omgeving A'dam
THNX!
TO3T3R
10 september 2002, 17:10
PC-Bioxx is leuk als je geen geld hebt. Neem de enigmah die is 100% getest op XBOX-Live.. Die Open BIOS'en zijn niet zo goed als men zegt. Kijk op me site.. Ik bouw om in de buurt van A'dam.
www.xbox-haXor.com
Grt TO3T3R :D
€xpert
10 september 2002, 20:44
Ik ben met je eens dat de Enigmah chip reeds bewezen heeft een stabiele chip te zijn.
Echter dat je zegt dat de PC-Bioxx niet zo goed is als men zegt zonder argumenten gaat er bij mij niet in. Deze chip heeft wel degelijk voordelen t.o.v. de Enigmah chip (Laat orginele Bios onaangetast, is makkelijker te solderen en makkelijker te verwijderen, flash upgradable dus 100% proof voor upgrades, aan uit schakelaar, macrovision, daarnaast kan ook de HardDisk uitgebreid worden)... ik kwam een goede site tegen die alle chips naast elkaar zetten echter kan ik die niet meer vinden.
Maar bedankt voor je aanbod in elk geval
TO3T3R
10 september 2002, 21:14
BIOS kan je altijd downgraden. Enigmah is ook makkelijk te verwijderen als je maar weet wat je doet. Aan/Uit schakelaar kan ook op de Enigmah. Duzzzzz...
Enigmah is niet zo slecht als jij zegt. Ik zou eerst meer lezen als ik jou was... ;)
Grt TO3T3R ;D
Pim Smeets
10 september 2002, 21:38
Maar jij kan geen enigmah upgraden, dus als er patches voor spellen komen met een enigmah detectie kan je hem er wel uithalen (100% zeker dat je xbox dan verneukt is als je niet de goede apparatuur hebt) maar dan gooi je wel het geld van je enigmah weg
TO3T3R
10 september 2002, 21:49
Ik haal hem er grats uit voor je. Ik hoor veel mensen slecht nieuws brengen over de Enigmah. Dat word ik een beetje pissig omdat dit NIET waar is. Ik heb zelf 2 XBOX'en met een Enigmah en een open bioxx chip. Mijn Enigmah gaat dus echt niet weg..!! Als ze een detectie maken ( Wat mijn erg waarschijnlijk lijkt ) dan kunnen ze elke chip tegenhoude.. Welke chip dan ook.. Eerst weten hoe de XBOX in elkaar zit dan disscuseren.. Maar goed.. Ik bouw geen bioxx mods in omdat ik deze niet goed vind. En ik moet het toch weer oplossen als het fout gaat..
Succes met zoeken...
grt TO3T3T
andrevdveen
11 september 2002, 16:15
hoi jngens ik ben ook van plan om een enigma chip erin te plaatsen maar hoe zit het met de orginele spellen en als ik er bijv. linux op zet kan ik dan nog steeds mijn originele spellen spelen
TO3T3R
11 september 2002, 16:40
Hoi Andre,
Met de modchip kan je gewoon orginele spellen spelen. Met welke modchip dan ook. Linux is in het begin van de stadium dit betekent dat je alleen de kernel kan draaien maar voor de rest nog niets.. Niet intressant dus.. Wel leuk ;)
Kijk op me site voor het inbouwen Enigmah. Kostn 100 € incl. modchip en Evox. En een jaar garantie op chip.
www.xbox-haXor.com
Ik hoop van je te horen...
grt TO3T3R ;D
diehardgamer
14 september 2002, 20:51
eigelijk moet je hem wel ombouwen toch?!
want anders is hij niet veel waard hé!!
ps2 rullllleeezzz
;Dhee nou zag ik van de week ergens de ombouw schema's van de xbox ik een chip bestelt maar ben ik die site kwijt (computer opnieuw geinstalleert en die gegevens niet opgeslagen stom >:( maar ja ..) kan iemand me daar bij helpen a.u.b. !
TO3T3R
15 september 2002, 16:12
Gast zoek even op het net ? Ze staan overal.
www.xbox-scene.com
www.xboxhacker.net
www.modchip.com
www.xboxombouw.nl
www.xbox-haxor.com
Voortaan ff zelf zoeken plz.. :P
TO3T3R
15 september 2002, 16:18
Hey diehardgamer,
Grappig dat je dat zegt. Hiermee zeg je waarschijnlijk ook dat je geen verstand hebt. I.I.G. niet van game consoles. XBOX ownz met graphics, berekeningen, en het laden van games etc. XBOX is gewoon veel sneller en mooier en dit komt ook omdat de Ps2 al 2 jaar op de markt is. Ik heb niets tegen Ps2 want ik heb er zelf ook 1 thuis. Maar ik heb een helel aan de lamers zoals jou die de XBOX willen dissen. Ps2 WAS grapig. nu dus niet meer. Mischien dat de Ps3 weer gaat rulen maar dan komt ome bill wel met een XBOX 2. Er is niemand die de strijd van Microsoft kan winnen vanwege het overmacht en het geld. XBOX blijft Nr. 1 en je kan het niet ontkennen. Ombouwen is inderdaad intressanter daar moet ik je gelijk in geven. Het afspelen van MP3, VCD, AVI, DIVX, MPEG blijft interessant. Maar ook de emulators blijven leuk en zo zijn er nog een X aantal dingen.. Kijk voor wat pics die ik laats gemaakt heb op :
www.xbox-haXor.com
Grt TO3T3R
p.s. Niets tegen jou diehardgamer maar aan jongens die de XBIX dissen...!!!!!!! XBOX OWNZ!
andrevdveen
15 september 2002, 23:27
welke emu's en kan ik dan die mediaplayer met mijn afstand bediening afspelen. want wil wel dat ik dvx niet alleen met mijn controler moet besturen.
Uhm?
7 oktober 2002, 14:45
Is er iemand in de buurt van Maastricht die een Enigmah chip kan inbouwen in mijn Xbox (werkend)
Alvast bedankt ;)
70373R
7 oktober 2002, 21:22
Hoi Euhm?
Ik wil het wel doen. Ik woon alleen in Amersfoort, maar dat haal je er wel uit. Ik bouw hem namelijk in voor 100€ incl. chip en dan krijg je een jaar garantie op de chip en als er wat fout gaat bij het ombouwen krijg je de XBOX volledig vergoed. Ook krijg je bij mijn evox op HDD samen met Media Player om divx af te spelen.. Check anders mijn site :
www.xbox-haXor.com
Grt 70373R
Mercenary
12 oktober 2002, 20:54
Hey 7290385 (ofzoiets ;D) Mooie site, welk proggie gebruik je?
SittingDuck
12 oktober 2002, 21:21
Sorry.. foutje :-[
SittingDuck
12 oktober 2002, 21:23
Amersfoort? Ik werk op Soesterberg.. Wat kost die Evox shit? En zou je ook nog zo'n Uncut IDE kabeltje voor m'n Xbox HD d'r in kunnen zetten?
Khaos
13 oktober 2002, 11:05
yo,
iemand in de buurt van Rotterdam die xboxen ombouwt.....let me know!!!!!
Is er trouwens al meer bekend over die matrix mod...die je niet hoeft te solderen. Hoe is die in vergelijking met de andere chips?
l8er
Khaos
RDJ
21 oktober 2002, 16:46
Matrix (XODIS) wordt pas vanaf deze week in Europa verzonden. Moet alles aankunnen (ook de v2 versies van de XBOX) en heeft een flashable BIOS die overal te vinden zijn en regelmatig worden aangepast.
De XODUS is te bestellen op: http://www.easybuy2000.com/global/europe/index.shtml (soms slecht bereikbaar) en meer info is te vinden op: http://www.xodus-chip.com/
Ik hoop hem deze of volgende week binnen te krijgen.
gr, Roger
Toeter... Ik wil wel eens weten hoe dat nou te werk gaat (ombouwen van xbox)
Ik ben namelijk van plan om een console te kopen en nou denk ik dat het een xbox wordt ook omdat ie om te bouwen is.
En gaat het ook wel eens fout?
Ik ben namelijk best wel bang dat ik me xbox dan kan weggooien ;)
MaStAh GaMeR
2 januari 2003, 12:04
jongens ik zit nu al 2 weken met een raadsel IS het MASTALIJKE spel GTA VICE CITY EN OG GTA3 OP X-BOX UIT??? pleasde guys help me out!!!
XBOXMASTER
2 januari 2003, 16:41
Nou nou laat ik al die onzekere mensen maar eens uit hun dromen helpen.
Ten eerste is het nooit goed om met software of hardware te klooien met chips etc etc. spaar dan door voor het orginele spel of huur eerst dan pas kopen. Beter nog lees eens een xbox magazin en vergelijk hun tests. Maar als je een BOX laat bouwen dan zal de on-line capaciteit verdwijnen!!! VOORGOED.
Laterzzzzzzzzzzzz
SittingDuck
2 januari 2003, 17:59
GTA 3 en GTA: VC komen voorlopig NIET uit voor de Xbox.
En om even te reageren op Xboxmaster:
Als je je xbox laat ombouwen kan je (misschien) niet meer met Xbox Live! spelen. maar er is ook nog zoiets als Xbconnect (www.Xbconnect.com). Misschien niet zo goed als Live! maar je kan wel veel games spelen die nu allang uit zijn (bijv. Halo en Moto GP).
IT XBOXMASTER
3 januari 2003, 10:01
Heren, heren, heren. Laat ik me even voorstellen mijn naam is Kees. en werk voor Microsoft Nederlands in de Xbox On-line it support.. Wat in April gaat beginnen in Nederland via ons eigen server netwerk.
Maar laat ik al die mensen met hun chips, enigmah, patches, etc etc.even uit hun natte droom helpen.
Laat ik jullie allemaal een gegrond advies geven!! DO not fuck with the system!! Dachten jullie nu echt dat MS daar nu niets tegen gedaan heeft?? Kijk je hebt altijd mensen die er niet af kunnen blijven? Omdat ze dan ook illigale spelletjes kunnen spelen(met alle gevolgen van dien) Het klinkt alllemaal erg mooi en stoer maar als je eenmaal met de Hardware gaat rotzooien staan wij van Microsoft niet in voor de permanente schade aan de console. "En alle nieuwe relaeses hebben allemaal een Crack file bijgeschreven.
Dus veel ombouw plezier!! Voor in de toekomst
XBOXMASTER 8)
Xede
3 januari 2003, 19:10
Weet iemand waar ik de bios voor en Pc-Bioxx kan vinden en welke kan ik nu het beste gebruiken om backups te gebruiken en spellen van de harde schijf te spellen ?
jmkoole
21 september 2004, 13:37
Originally posted by IT XBOXMASTER@03-01-2003, 11:01:53
Heren, heren, heren. Laat ik me even voorstellen mijn naam is Kees. en werk voor Microsoft Nederlands in de Xbox On-line it support.. Wat in April gaat beginnen in Nederland via ons eigen server netwerk.
Maar laat ik al die mensen met hun chips, enigmah, patches, etc etc.even uit hun natte droom helpen.
Laat ik jullie allemaal een gegrond advies geven!! DO not f*ck with the system!! Dachten jullie nu echt dat MS daar nu niets tegen gedaan heeft?? Kijk je hebt altijd mensen die er niet af kunnen blijven? Omdat ze dan ook illigale spelletjes kunnen spelen(met alle gevolgen van dien) Het klinkt alllemaal erg mooi en stoer maar als je eenmaal met de Hardware gaat rotzooien staan wij van Microsoft niet in voor de permanente schade aan de console. "En alle nieuwe relaeses hebben allemaal een Crack file bijgeschreven.
Dus veel ombouw plezier!! Voor in de toekomst
XBOXMASTER 8)
Beste Kees,
Als ik zo'n Xbox koop, mag ik er aan solderen en rommelen wat ik wil.
Al zou ik 'm willen ombouwen tot wekkerradio; het mag. :P
Uiteraard mogen er geen auteursrechten worden geschonden (lees: games kopieeren i.p.v. kopen).
Tenslotte moeten de div. leveranciers en auteurs ook brood op de plank hebben.
Op Live gaan met een 'aangepaste' xbox lijkt me daarom ook vragen om moeilijkheden.
Wat is er op tegen om twee consoles te kopen?
Een xbox voor het Live-werk met originele spellen en een xbox om als hobbyist een beetje te 'frunniken'.
Begrijp me goed; ik heb ondertussen twee Xbox-consoles (400 euro) en voor 1000 euro aan originele spellen gekocht.
Het lijkt me niet onredelijk om een nw spel eerst eens een paar dagen uit te willen uitproberen als kopie op m'n 'omgebouwde' xbox, voor ik het origineel koop en op Live ga spelen.
Groeten,
Hans
XboxMansion
21 september 2004, 19:37
Ik zal mijn xbox nooit ombouwe ^_^
misschien als de xbox2 er om te kijken wat ik er nog meer meekan (geen gekopieerde games bedoel ik)
maar alles wat daarbuiten valt:D
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.