w w w . n a t i o n a l e g a m i n g f o r u m s . n l

alles over gaming en de nieuwste games

Overzicht van rubrieken en onderwerpen

LET OP!

Je bent niet ingelogd of je heb je nog niet geregistreerd. Na registratie heb je toegang tot alle informatie voor gamers door gamers.

Klik hier om je op deze site te registreren

Waarom het PS2 Geloof? [Archief] - Nationale Gaming Forums

PDA

View Full Version : Waarom het PS2 Geloof?

XBOx Master
28 november 2002, 11:37
Tjeemig de peemig zeg!! Ik heb nu toch maar eindelijk de stap genomen om een XBox aan te schaffen... En ik baal als een stekker..waarom??? "OMDAT IK HEM VEEL EERDER HAD MOETEN KOPEN!!" Ik snap nu niet meer dat mensen nog steeds de PS 2 kopen?? Ja, ja ik weet wel meer spelletjes.. Maar daar houd het toch echt wel mee op..Meer spelletjes mmmm Maar wat te vertellen over de prestaties onderling.. Wat nou geleuter met Memory cards de XBox heeft 8 Gig opslag ruimte voor zelfs je eigen CD's om met jouw muziek je spel te spelen coool stuff! Ok heeft THE BOX 64 mb. vergeleken met de PS2 is dat 2x zo veel MENSEN 2x!! En de Game Cube??? Ach NIntendo moet toch wat niet dan?? Wat ik met dit forum eigenlijk wil doen is reacties krijgen van PS2ers en BOXERS en eens horen wat ze te vertellen hebben op dit thema...

Ben heel benieuwd Gamers of the Netherlands

XBOXMaster

Weirdboy
28 november 2002, 13:20
De PS2 is echt geen slechte machine en is ,zeker in Japan ,nog steeds populair ,waarschijnlijk omdat je er ook PSX spelen op kan spelen zullen veel PSX aanhangers hem kopen.
En hij was een jaar eerder uit ,wel stervens duur maar dat is toch een voordeel voor de PS2.
Er zijn veel spelen voor ,maar de algemene indruk is dat er eigenlijk relatief op zo,n groot aantal maar weinig echte toppers zijn die exclusief voor PS2 zijn ,alhoewel GTA VC zal wel weer behoorlijk bijdragen in zijn populariteit.

De XboX is ook een erg goede machine ,maar kampte met een software gebrek maar dat komt omdat hij nog vrij nieuw is.
Ik heb echter het een en ander op de Xbox gezien ,en ik ben wel degelijk onder de indruk en ik denk dat over een jaartje of 2 de meningen wel iets anders zijn dan nu.
Nog niet echt veel toppers ,maar wat er aan toppers is is dan ook gelijk het beste van zijn soort (Halo ,Splintercell ,PGR) en dan ook nog de redelijk goede prijs ,als je ff zoekt vindt je een Xbox met DVD en Film + 2 games voor 259 Euro .
Das toch niet duur als je het vergelijkt met de prijs van een PS2 toen deze een half jaartje uit was.
En de groeiende populairiteit in de VS zal zeker positief uitvallen ,omdat dan meer developers voor de XboX gaan developen.

De NGC zit er mooi tussen in ,niet zoveel spelen als de PS2 maar meer dan de Xbox.
Niet zo geavanceerd als de Xbox ,maar technisch beter dan de PS2.
Neem daarbij dat het verschil tussen de grafische kracht van de XboX en de NGC (nog)niet zo heel erg veel verschilt en de lage prijs ,plus spelen zoals Metroid Prime ,Zelda en Mario en de NGC is daarmee dus de beste van de drie.
Gewoon omdat hij veelzijdiger is.

Ik moet dan ook wel zeggen dat ik geen PS2 bezit ,dus mischien als ik er 1 koop veranderd mijn menig iets ,IIG zijn alle 3 de machines goed op andere punten dus zal het meestal afhangen van persoonlijk meningen en verkoopcijfers.

Shadow
16 januari 2003, 09:37
Ps2 gaar toch over paar jaar eruit om zijn zwakke kracht want spellen zoals halo en unreal 2 kunnen niet op de ps2 verschijnen omdat ie te zwakke krach heeft.

Crpl Jimmy Patterson
16 januari 2003, 10:22
Ok ok laten we maar lekker alles fijn omschrijven over de verschillen tussen de NGC of de PS2 zelfs de X-Box. Alleen zal ik jouw wat harde feite geven waarom de Box eigenlijk stiekum beter is dan de PS2 of de NGC. ik denk dat met name het grote verschil zit in de binnenkant van de consoles. Het technische gedeelte dus! De NGC bevat bijna niets het is gewoon prut!! dat hebben ze gedaan omdat Nintendo zich geroepen voelde om toch met de Box en PS2 mee te kunnen. En wat een flop zeg! Met hun aparte maatjes disks etc. Maar kijk maar eens intern. per console wat voor tech specs erin zit aan proccessoren. al;s je alle technische gegevens GOED weet kom dan maar eens terug met een goede reactie!!

Shadow
17 januari 2003, 19:04
ps2 sucks gewoon(de waarheid).

Weirdboy
21 januari 2003, 00:48
Hahahahahah wat een onzin Jimmy ,de NGC prut ,hij kan prima meekomen met de XboX ,TS 2 is zelfs mooier op de NGC dan op de XboX.

Ik ben nu al een tijdje aan het wachten op Metroid Prime en wat ik daar van gelezen heb op het net zegt eigenlijk al genoeg.
Ik heb al bergen reviews gelezen en geen van deze komen onder de 9 (of 90% bij sommige).
Buiten de gameplay kwaliteiten van dit spel ,waar ik een gameleek als jij niet mee ga opzadelen is dit spel technologisch van hoog nivau.
Dit spel heeft veel mooiere graphics dan Halo ,speelt in 1 immens groot level en doet dit ZONDER enige happeringen in de snelheid ,zowel met het laden van de data als in FPS ,en dat kan je van Halo helaas niet zeggen.

Je hoeft mij natuurlijk niet te geloven op mijn woord ,maar neem eens de tijd om alle reviews van dit spel te lezen (en dat zijn er nu al behoorlijk wat op het net) en dan lees je ongeveer hetzelfde wat ik net heb gezegd.

Dit spel heeft ook in het eerste weekend 250.000 exemplaren verkocht ,dat is mischien de helft minder dan GTA :Vice city maar er zijn dan ook ongeveer 4x meer PS2,s dan NGC,s verkocht in de VS ,als het niet meer is.
Sterker nog hij was net 1 maand uit in de VS en werdt gelijk al bekroond met de titel beste spel van 2002 en dat is een hele prestatie omdat hij pas in November uitkwam.
En ja MP gaat ook hier Halo van de troon stoten als beste console game ,en ja ik heb een XboX en Halo is tot nu toe het beste spel van de huidige nextgen consoles ,maar dat duurt nu dus niet lang maar.