w w w . n a t i o n a l e g a m i n g f o r u m s . n l

alles over gaming en de nieuwste games

Overzicht van rubrieken en onderwerpen

LET OP!

Je bent niet ingelogd of je heb je nog niet geregistreerd. Na registratie heb je toegang tot alle informatie voor gamers door gamers.

Klik hier om je op deze site te registreren

Welke ModChip Moet Ik Hebben Voor XBOX? [Archief] - Nationale Gaming Forums

PDA

View Full Version : Welke ModChip Moet Ik Hebben Voor XBOX?

TO3T3R
22 augustus 2002, 18:28
Vrij simpel, je hebt tot nu toe eigenlijk maar 2 keuzes. De Enigmah en de Executer. Beide erg goed. Features staan hieronder :

Enigmah :

Boots games from ALL release groups - not just some of them

NEW No-Patch Hack - boots all games without any patches

All online gaming possibilities tested with no spy issues

Compatible with CDR/CDRWDVDR/DVDRW (However DVD should be used for best results)

Can use cheap unbranded general purpose DVDR media

Universal design that works on all models from all regions (USA/JAP/PAL)

Manual switching of kernels for stability (auto switching seemed unreliable after much testing)

All wiring points are VERY easy - no IC's to solder to - all presoldered pads.

Modified XBE's and custom code can boot (This is a HUGE feature - as you'll all see soon)

Macrovision Disabled (Copy your DVD films to VCR - including region 1 to PAL VCR)

DVD Reset Enabled (Use multiple DVD Playback Kits for Multiregion Enhancement)

Enigmah will support by releasing our own software (e.g. Video Mode Selector)

Future custom software is being worked on as we speak - ALL to be released for free

Low Power Consumption (only 3.25 volts)

Executer :

de x-ecuter is een generatie 2 modchip die niet alleen makkelijker te solderen is, maar ook standaard veel meer opties in huis heeft. zo is het mogelijk om.
een grotere harde schijf in je xbox te zetten, zonder je xbox-bios te hoeven veranderen
hij is makkelijk te installeren
speelt backup's op cd-rw, dvd-rw en dvd-r
speelt orginele spellen
macrovision protection off
geen reset als je de dvd-lade open doet
en werkt in alle modellen

LET WEL : De Executer is net op de NL markt en niet echt volledig getest. Wel heb ik hem al ingebouwd maar het blijft nog de vraag van hoe en wat. De Enigmah WEET je gewoon zeker dat die werkt.. Wel heeft de Executer een voordeel dat die de Eject trick kan..

Meer info : www.xbox-haXor.com

Grt TO3T3R ;D

THZ
28 oktober 2002, 16:16
JE GA JE XBOX TOCH NIE OMBOUWEN DAT IS HET STOMSTE WAT JE KUNT DOEN , WANT DE SPELLEN KAN JE NIET KOPIEREN WANT HET ZIJN SUPER BEVEILIGINGEN DIE NIET ZO MAKKELIJK TE KRAKEN ZIJN ALS PS2 EN PC

RDJ
29 oktober 2002, 12:01
Dat is ook weer de stomste opmerking. XBOX games zijn gewoon te kopieeren naar je harddisk en daarvan te spelen of gewoon op een DVD branden. Zeer simpel.

MATRIX en X-ecuter2 zijn de beste en programmeerbare MODS.
X-ecuter2 komt over een paar weken uit. Matrix is zonder te solderen in te bouwen.
Zie: www.xbox-scene.com

29 oktober 2002, 13:57
Inderdaad, spellen worden in ruime hoeveelheden aangeboden.
Het is juist stom om je Xbox niet om te laten bouwen je bent anders een vermogen kwijt aan het kopen van orginele spellen.

gast
20 december 2002, 11:57
nee, niet ombouwen!! microsoft moet ook wat verdienen

fenominal
25 december 2002, 11:08
psies met ombouwen gaan ze dik falliet, per verkochte xbox maken ze weer verlies omdat de productie kosten hoger zijn dan de verkoop prijs, maarja ombouwen heeft wel veel voordelen bv linux draaien mp3 divx en natuurlijk een grotere harde schijf van 100 of 120gb maarja met een omgebouwde xbox word je wel geweigerd op xboxlive en das wel jammer dus k zou het niet doen . Cker als je nog wilt dat er nog veel spellen uit gaan komen want als microsoft nix meer verdient zullen ze tog wel stoppn met de xbox

fenominal
25 december 2002, 11:09
TROUWENS XBOX SPELLEN KUN JE GEWOON DOWNLOADEN EN BRANDEN DUS DAS WEL SIMPEL ZAT

70373R
25 december 2002, 11:30
fenominal : Neem dan een bioxx, kan je opstarten van bioxx BIOS en org. BIOS, dus gewoon compatible met live, elke mod kan live op mits je hem uitschakeld, bioxx is echter de mooiste van de mos tot nu toe.. X II lite heb ik ook en die valt tegen!

Grt 70373R

fenominal
25 december 2002, 13:06
Tja eigenlijk moet je helemaal niet ombouwen

maar wat jij zei wist k nog niet

tijnbanaan
13 januari 2003, 17:58
hoi ik had een vraag ik heb een matrix chip besteld ik weet het is niet de beste en dat hij blijkbaar na een tijd breekt maar als hij breekt kun je er dan nog gewone xbox spellen opspelen(orginele) en wat kun je met die matrix chip hebben jullie meer info.......
groetjes tijnbanaan

fenominal
13 januari 2003, 23:01
geen een mod is goed want je verneukt de games industrie ermee :-[

SittingDuck
13 januari 2003, 23:11
Dat zijn nog eens wijze woorden ;D

barh
14 januari 2003, 17:49
Wie verneukt de industrie?
Dan komen we toch bij het woordje Microsoft met hun monipolie, met Windows enz.
En zolang ze niet voldoende beveiliging inbouwen met je er ook rekening mee houden dat er gekopieerd wordt(de simme manier).
Maar gelukig zijn er ook nog MicrosoftLover zoals jouw die dan toch nog de spellen in de winkel gaat kopen(dankjewel zegt Microsoft dan). :-*
Maarja je moet het zelf natuurlijk weten.(wijze jonge ;))

SittingDuck
14 januari 2003, 18:14
Wie verneukt de industrie?
Dan komen we toch bij het woordje Microsoft met hun monOpolie, met Windows enz.
En zolang ze niet voldoende beveiliging inbouwen mOet je er ook rekening mee houden dat er gekopieerd wordt(de sLimme manier).
Maar gelukig zijn er ook nog MicrosoftLoverS zoals jouw die dan toch nog de spellen in de winkel gaat kopen(dankjewel zegt Microsoft dan). :-*
Maarja je moet het zelf natuurlijk weten.(wijze jonge ;))

Maar Microsoft is een BEDRIJF, en 9 van de 10 bedrijven zijn opgericht om WINST te maken, en hoe doen ze dat? Door Xbox games en hardware te verkopen.. (dat doet elk ander bedrijf ook..). En je kan nooit voldoende beveiliging inbouwen. dat kost VEEL geld, en het is bijna onmogelijk, er zal altijd wel weer een manier gevonden worden om die beveiliging te kraken.

barh
14 januari 2003, 18:37
Daar heb je gelijk in, bedrijevn moeten winst maken.
Maar je moet natuurlijk ook inspelen op de markt.
Kijk maar naar de audio cd's.
Er zijn platenbedrijven die de cd's zo ver gaan beveiligen zo dat sommige nog niet eens op een PC af te spelen zijn.Maar er zijn ook bedrijven die dan bij de audio een CD-R toevoegen. Het ligt er gewoon aan hoe je ermee omgaat.
En dat geheel beveiligen te duur is kan(ben ik mee eens).
Maar dat wisten ze ook toen ze ermee begonnen ofnie?

SittingDuck
14 januari 2003, 19:20
Ze wisten het, maar als een bedrijf denkt, Wij gaan 'n CD Brander maken, hoe hou je die dan tegen? Het is wel krom dat bijvoorbeeld Sony beveiliging op z'n audio cd's zet, terwijl ze zelf ook CD R's, CD RW's en branders maken en dan gaan klagen dat zoveel mensen cd's kopieren. Maar bij bijvoorbeeld de Xbox MOET er winst gemaakt worden op de games en hardware, want ze maken veel verlies op de Xbox zelf (vandaar dat de Xbox games het duurste zijn).

Maar ik snap eigenlijk niet waarom M$ de industrie zou 'verneuken', als je wilt dat er een nieuwe Xbox komt, of nieuwe games voor de XBox, dan zou je ze moeten kopen in de winkel. Als je elk spel gaat kopieren verdient M$ niks aan z'n Xbox, en kunnen ze wel 's gaan zeggen, dan maar geen nieuwe games, of erger, dan maar geen XBox 2...

JACKASS
24 januari 2003, 23:18
Hoe kan ik makkelijk en goedkoop mijn gebrande (muziek) cd`s op mijn xbox opnemen dan wel afspelen? iemand een raad

rob mich
26 januari 2003, 16:45
kopieeren ???????????????????????????????????
wie praat er hier over kopieeren
je steekt er een grotere harde schijf in en zet de games op je harde schijf

poepsimpel