View Full Version : spellen op de harde schijf van xbox zetten
piranha
8 september 2002, 16:31
heej Luitjes,
ik heb net de xbox in huis :D!
maaare hoe zet ik nu een spel op de harde schijf? muziek opslaan en games saven lukt wel... Maar een heel spel opslaan is nog niet duidelijk hoe dat moet ???
SittingDuck
9 september 2002, 19:06
Denk dat je geen games kan opslaan op je HD zonder dat je Xbox is omgebouwd. Anders zou je van iemand ff een spel kunnen lenen, 'm dan op je Xbox zetten en dan lekker spelen. Denk dat die gasten bij Microsoft daar niet echt blij mee zullen zijn ;D
Turbolence
10 september 2002, 15:44
SittingDuck,
Zou je dan misschien wel uit kunnen leggen hoe je dit wel doet als je XBox is omgebouwd en hoe zit dat met DIVX.
Greettzz
Turbolence
SittingDuck
10 september 2002, 18:12
Als je Xbox is omgebouwd kan je (volgens mij) gewoon een DivX filmpje op cd branden en 'm dan net zoals 'n DVD afspele. D'r staat meer info over ombouwen en films kijken in dit forum. Heb zelf geen omgebouwde Xbox, dus ik weet 't ook niet echt 100% zeker
Harrylwd
16 september 2002, 22:27
Haiii...
Dat je met een omgebouwde xbox een gebrande divx kunt afspelen ben ik niet met je eens helaas! :'(
De Xbox kan namelijk geen cd-r cd's lezen! en dus niet afspelen. Wat wel kan is DvdRips! maaar dan moet een Dvd-brander hebben, en die zijn momenteel erg duur :(
Wel is het in opkomst om Divx af te spelen op je XBOX! Het schijnt dat er een hacker is (Laik Sang) die een mogelijkheid gevonden heeft om DIvx af te laten spelen..
Hetzelfde geldt voor de gekopieerde xbox games! Is iets makkelijker maar is ook niet zoals we gewend zijn..deze kun je van sommige sites downloaden...maar de meeste zijn rond de 700 mb, en zijn dus zonder demo's/movie's..Wat ook het geval is, is dat de xbox geen (!) cdr kan lezen en dus deze games kun je ook niet vanaf cd-r afspelen. (alleen gebrandde DVD's!)
Wat kan dan wel? de games downloaden, uitpakken (.iso, ja als iemand hier een proggie voor heeft, geef me alsjeblieft de naam, want daar ben ik nog mee bezig:)) , en vervolgens kun je deze dan via een RGB kabel overzetten (opslaan op harde schijf) naar je xbox!
Echelon
15 maart 2003, 20:12
Mijn xbox kan WEL normale cd's lezen en ook cd-r, dus in principe alle cd's. Alleen het probleem is dat veel spellen te groot zijn voor op een normale CD. Vandaar dat ze hem hebben geRIP't. Dat betekend dat ze hem hebben ingekort zodat hij op een CD past. Maar sommige spellen zijn ook gewoon volledig op internet gezet, daarvoor heb je dus een DVD brander nodig, want op die CD's past meer. paar gig. En je kan die spellen niet zomaar downloaden, dat gaat meestal via FTP's. Maar je hebt ook een soort kazaa programma's die vol zitten met console en pc spellen. voorbeeld: eMule (www.emule-project.com) En als je ze download zitten ze meestal ingepakt met winrar, en als je ze uitpakt zijn het .iso bestanden. die hoef je niet uit te pakken. Ik heb dan nero. als ik een iso heb, doe ik bestand, en dan burn image, dat is voor ISO's en dan doet ie het.
Maar PC spellen die ze ISO's noemen, zijn meestal .bin bestanden. die moet je wel uitpakken. Hier is een link voor een programma.
www.isobuster.com.
Ryu Hayabusa
26 april 2003, 22:11
Mijn XBOX speelt ook gewoon gebrande cd's af en zoals bekend is geen gebrande DVD's... dan zouden de spellen ook zonder problemen gebrand kunnen worden.
Als ik weer geld heb, laat ik hem mod-chippen en dan moet dat ook lukken met die DVD's...
Een vriend van mij heeft een DVD-brander en een aantal iso's, dus das wel makkelijk.
Toch weet ik niet of ik er veel gebruik van ga maken, ik voel me dan toch een beetje lullig.
De XBOX console is de vetste van de 3 als je het mij vraagt en ik wil gewoon dat er goede spellen blijven uitkomen en dat er niet dezelfde problemen ontstaan als bij de PC of nog erger, de Dreamcast toen der tijd.
haniwa
25 december 2003, 12:44
ik wil graag de xbox spel gaan branden op een lege dvd-r (ik heb een dvd brander) maar mijn pc wil de xboxspellen niet gaan lezen . :(
wat moet ik doen zodat mijn pc het wel kan lezen....
N3tforce
25 december 2003, 13:41
:off:
maar je kan wel cdr afspelen, maar volgens mij lukt dat alleen met een samsung dvd drive (kwee nie zekr), zelf heb ik hem ook omgebouwd en ik heb een thompson dvd driver, je hebt evolution x nodig en file dumper geloof ik om je spellen op je harddisk te zetten.. maar kijk er mee uit, al zitten er een paar krasjes op de dvd dan zal die hem niet goed overschijven, dit heb ik zo vaak gehad :lol:
Game-freak
25 december 2003, 14:38
ikken iemand die heeft een xbox spel op zijn hd staan hij had zijn xbox hd op de puut aangesloten en erop gemietert
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.