View Full Version : Rayman 3
jana
24 februari 2004, 14:09
ik ben eindelijk die hanglums door, heb van alles en nog wat verslagen en ben nu bij de eieren.
Mijn vraag is of het volgende een bekende fout is?
Ik heb nl een ei op een schakelaar gezet, de stenen gepakt, en de knaaren naar de gong laten gaan. Ik ben doorgerend en toen via een eilandje in een ruimte gekomen. Ik zie wel een eimachine, maar er komt geen ei uit, wat ik ook doe. In een walkthrough staat dat ik gewoon moet doorlopen, op de schakelaar staat en dan de deur door, maar dat werkt niet, een andere walkthrough zegt dat ik idd een ei nodig heb. Maar ik krijg geen ei, wel inmiddels een punthoofd, want het was voor mij niet makkelijk om zover te komen.
Wie oh wie weet een antwoord, ik heb al een nieuw savepunt gemaakt, want in rayman2 had ik ook een vastloper en kreeg toen de tip even te saven op een andere naam, toen ging ik idd verder. Maar dat werkt nu niet.
HELP Snel aub.....
bedankt, JAna :)
jana
24 februari 2004, 14:12
ps, het gaat om rayman op de ps2, dus niet de pcversie!
Gangboy
24 februari 2004, 15:22
Originally posted by jana@24-02-2004, 14:09:40
ik ben eindelijk die hanglums door, heb van alles en nog wat verslagen en ben nu bij de eieren.
Mijn vraag is of het volgende een bekende fout is?
Ik heb nl een ei op een schakelaar gezet, de stenen gepakt, en de knaaren naar de gong laten gaan. Ik ben doorgerend en toen via een eilandje in een ruimte gekomen. Ik zie wel een eimachine, maar er komt geen ei uit, wat ik ook doe. In een walkthrough staat dat ik gewoon moet doorlopen, op de schakelaar staat en dan de deur door, maar dat werkt niet, een andere walkthrough zegt dat ik idd een ei nodig heb. Maar ik krijg geen ei, wel inmiddels een punthoofd, want het was voor mij niet makkelijk om zover te komen.
Wie oh wie weet een antwoord, ik heb al een nieuw savepunt gemaakt, want in rayman2 had ik ook een vastloper en kreeg toen de tip even te saven op een andere naam, toen ging ik idd verder. Maar dat werkt nu niet.
HELP Snel aub.....
bedankt, JAna :)
Dit probleem komt dus ook voor op de pc, kheb het zelf ook meegemaakt.
Dus ik heb toen zelf maar het hele level opnieuw gedaan en gelijk naar het ei toegelopen. De 2e keer toen ik het deed was hij er gewoon weer wel. :)
Anders moet je proberen het spel maar opnieuw te doen of anders een level terug maar weer uit te spelen zodat je niet gelijk in die wereld begint.
Good luck. B)
jana
24 februari 2004, 20:15
ik was er al bang voor...ik probeer het opnieuw en anders de 2e tip en start ik in de vorige level. Helaas moet ik dan wel weer dat plankje springen en dat is een waardeloos iets. Nouja, in ieder geval bedankt en ik laat weten of het gelukt is, groet JAna :)
jana
25 februari 2004, 11:14
gangboy bedankt voor je tip. idd hoefde ik alleen deze level opnieuw te beginnen, en was er nu wel een 2e ei. Als ik de vrijheid mag nemen, mag wat mij betreft deze topic gesloten worden...
Bedankt, groet JAna :)
Ps tip voor anderen, als je ditzelfde probleem hebt. Ik stuurde eerst die knaaren naar de gong en pakte toen de stenen en toen naar het eilandje en de eimachine. Misschien was dit voor het spel fout en was er daarom geen ei. Mijn idee is dan om meteen het volgende te doen:
Zodra je die knaaren naar de gong hebt gestuurd, ren je eerst naar dat 2e ei, zet die op de schakelaar en loop dan terug naar het eilandje. Zodra de knaaren weg is gelopen, ren je naar rechts en daar zijn nog gele en een groene edelsteen. Even om het hoekje kijken of de knaaren er nog niet is en dan terug naar het groene water met het eilandje. Vervolgens kun je zo doorrennen naar de open deur!
Gangboy
25 februari 2004, 17:30
Originally posted by jana@25-02-2004, 11:14:27
gangboy bedankt voor je tip. idd hoefde ik alleen deze level opnieuw te beginnen, en was er nu wel een 2e ei. Als ik de vrijheid mag nemen, mag wat mij betreft deze topic gesloten worden...
Bedankt, groet JAna :)
Graag gedaan hor. Kvond het de eerste keer toen het mij overkwam ook al zo vreemd. :)
jdane
17 november 2004, 07:22
ja ik kom ook nie verder maar ik zit bij het begin met dat eerst stuk in elfenland dan gaa je door te schieten omhoog en dan moet je in die spiraal dingen kapot maken dan gaat de deur open maar wat moet ik in die ruimte doen ik schiet op die ene flap dan op die andere flap met helikopter maar dan kom ik op de grond en dan valt dat ding naar beneden help please ik kan een week niet verder :cry: :(
joel993
17 november 2004, 18:24
je moet gewoon op dat platvorm voor die dingen gaan staan ( dus op dat stuk voor dat glas ) en als je hem op de pc hebt dan moet je ctrl inhouden en de kant oplopen waar je hem moet raken en dan schieten want dan maakt die vuist een boog en die raakt precies het schrempje aan dezelfde kant meot je precies hetzelfde doen enz. tot je eindelijk boven bent
Phlox
23 november 2004, 16:35
Hoi,
Ik zit ook vast bij de Knaaren, namelijk bij dat eerste ei..ik krijg 'm niet op de tegel !! Steeds komene r geesten die het ei wegkapen.
Iemand een tip ????? Please?? :hail:
Gr. Phlox
joel993
23 november 2004, 19:58
Originally posted by Phlox@23-11-2004, 15:35:26
Hoi,
Ik zit ook vast bij de Knaaren, namelijk bij dat eerste ei..ik krijg 'm niet op de tegel !! Steeds komene r geesten die het ei wegkapen.
Iemand een tip ????? Please?? :hail:
Gr. Phlox
met de springen knop zet je het ei weer neer op de grond en dan kan je die ventejs die o pje afkomen afknallen en dan kan je het ei weer opakken ( gaat automatisch als je er tegen aan loopt ) en dan kan je gewoon doodsleuk weer verder
Phlox
23 november 2004, 21:34
Thanx Goodner...moet me een beetje schamen, na zoveel Rayman te hebben gespeeld en dan nog niet weten ...maar goed.
Brengt me meteen bij de volgende vraag, ik zit nu dus in het volgende level, 1 grote ruimte met een aan tal Knaaren...ik moet eigenlijk de vuist hebben dat ik de paddestoel naar benedenkan draaien, maar ik heb echt geen benul welke kant ik op moet !! Heb alles al 100 keer bekeken, maar zie het niet.
Iemand wel ?
Gr. Phlox
joel993
24 november 2004, 14:44
die kan je nog niet meteen hebben daar voor mnoet je eerst naar boven
hoe je boven komt: je moet langs een knaaren heenlopen want dan achtervolgt ie je dan moet je naar het midden van die hele ruimte lopen ( daar zit een heel platvorm) daar moet je overheen lopen ( de bedoeling is dat je de knaaren over dat platvorm heen laat lopen ). want dan gaan er boven van die kleine platvormpjes bewegen daar moet je dan naartoe dan zie je nog zo'n steen die naar rechts of links gaat ( weet et niet meer zo goed meer ) maar als je op die steen springt dan ga je automatisch naar zo'n kooitje en daar krijg je zo'n groen blikje van dan kan je naar beneden dat dieng omlaag gooien en dan kan je die diamantjes die daar liggen pakken als je dat gedaan hebt moet je weer omhoog ( dit keer moet je die steen die naar rechts was het volgens mij niet volgen ) maar je moet op een ander platvorm springen ( klinkt mischien heel vaag maar als je er eenmaal bent dan kan je het zo zien dan is het heel makkelijk dus zo kom je dus verder en als je het nog niet snapt dan zeg je het ook maar weer
en trouwens wat noem jij zoveel rayman spelen B) :P
Yorick14
2 augustus 2005, 09:00
Heey ik zit vast bij dat stukje dat er allemaal van die grote beesten aan de overkant staan. Sorry ik weet ff niet hoe ze heten. En als je dan over een soort hout springt komen ze op je aflopen en dan moet je weer terug. Ik weet dat het vaag klinkt, maar wie kan je plz helpen?
Yorick14
2 augustus 2005, 09:11
Dat zijn van die monsters die van die dingen zeggen als: bloed en alles. Een soort reuzen. Maar ik zit dus in zo'n kleine ruimte en die monsters staan aan de andere kant. Als je aan hun kant loopt komen ze op je af lopen en moet je wel terug want je kan ze niet aan raken. Ik heb echt van alles geprobeerd. Wie kan me helpen?
Het spel is voor de PS2 trouwens.
Yorick14
2 augustus 2005, 09:19
Ow ik weet hoe ze heten, die monsters heten de Grim Keepers, maar wat moet ik doen?
Limbo
2 augustus 2005, 09:31
Kijk even om je heen en loop even terug. Je ziet dan een smalle richel met geloof ik een rood energiebolletje waar je omhoog kunt klimmen om je weg te vervolgen aan de bovenzijde van de plek waar de beesten staan. Succes!
joel993
2 augustus 2005, 12:28
En de beesten heten knaarens geen grim keepers ;)
*kijkt nog een keer naar de datum* (A)
Limbo
2 augustus 2005, 14:41
Dacht ik ook al, maar helemaal zeker wist ik het ook niet...
Yorick14
2 augustus 2005, 19:48
Ja sorry, k heb t spel gister gekocht ;)
Yorick14
2 augustus 2005, 20:00
Ik had nog een vraag, nadat k al een heel stuk verder ben. Ik zit nu bij dat stuk dat je diamanten moet verzamelen voordat je verder bent. Ik heb de eerste 'doorgang' al geopend en het volgende stukje heb ik bijna al alles verzameld, totdat ik bij een stukje kom dat er een grote spiegel voor je staat en aan beide zijkanten twee van die dingen zitten die je moet raken zodat ze omvallen. Ik snap er helemaal niks van hoe je daar verder moet komen. Wie kan me helpen?
Limbo
2 augustus 2005, 21:48
Spiegel? Zijn daar niet zo'n soort stoelen waar je op moet springen? Vertel anders even iets duidelijker waar je bent!
joel993
2 augustus 2005, 22:24
Dat kroontjes level denk ik ( zie ander topic)
Yorick14
2 augustus 2005, 22:27
Ja kroontjes bedoel ik en dan heb je zo'n soort stuk glasachtig iets en daarnaast hangen aan elke kant bordjes met een vuist erop (waar je op moet slaan) en dan sla je op 1tje en dan gaat tie naar de andere kant en als k dan op de andere sla gaatie weer terug, maar er gebeurt volgens mij niks. Snap je t nu een beetje?
Yorick14
2 augustus 2005, 22:44
Ik zit op dat tweede gedeelte dat je kronen moet verzamelen.
Limbo
3 augustus 2005, 08:30
Hier moet je toch ook weer met de Z-knop naar links en rechts schieten zodat de stoel naar voren gaat, of je moet de hele tijd erop schieten waardoor de stoel ook naar voren gaar.
Limbo
3 augustus 2005, 08:33
Dus gewoon so snel mogelijk links en rechts knallen, dan gaat het gevaarte naar voren toe. Dat moet je heel snel doen, want anders raak je niet op tijd aan de overkant waar de kronntjes in een halletje liggen. Ben je te laat dan gaat de deur dicht!
Yorick14
3 augustus 2005, 08:50
Ja maar er staat nog iets voor. Die twee schietschijven staan aan beide kanten erachter en de grond daar is glad, dus je glijdt er zo weer af. En aan de overkant is dus zo'n halletje met kroontjes. Bedoel je dat?
Limbo
3 augustus 2005, 10:30
Ja, dat is het. Maar je moet op een plateautje gaan staan en vanaf daar schieten. Probeer het maar, je zult zien dat het dan lukt. En dan moet je snel zijn, want anders ben je te laat!
Yorick14
3 augustus 2005, 11:27
Ik heb het weer geprobeerd, maar dat plateau gaat een stuk naar voren en dan weer terug en moet je nou springend slaan of gewoon staand op het plateau slaan? Dat ding gaat al amper vooruit maja.
Limbo
3 augustus 2005, 12:11
Niet springen maar gewoon zo doen zoals je ook in het begin van het spel moet doen: lopen en vuren. En dat consequent blijven doen want als je het 1 of 2 keer overslaat lukt het al niet meer. Als het platform ver genoeg is kun je springen naar de overkant. Moet te doen zijn! (Y)
joel993
4 augustus 2005, 13:57
Originally posted by Limbo@03-08-2005, 11:11:59
Niet springen maar gewoon zo doen zoals je ook in het begin van het spel moet doen: lopen en vuren. En dat consequent blijven doen want als je het 1 of 2 keer overslaat lukt het al niet meer. Als het platform ver genoeg is kun je springen naar de overkant. Moet te doen zijn! (Y)
Inderdaad, dit moet je gewoon snel doen en zo snel mogelijk springen.
Limbo
4 augustus 2005, 14:46
Yep; was in het begin wel frustrerend spelletje!
joel993
4 augustus 2005, 19:19
Ja, inderdaad want meestal miste je 1 slag ofzo.
Limbo
4 augustus 2005, 20:34
Klopt, of je sprong te laat.
joel993
4 augustus 2005, 21:58
Ik denk eerder te vroeg..
Limbo
5 augustus 2005, 08:28
Ook ja. Vervelend gewoon...
joel993
8 augustus 2005, 14:57
Originally posted by Limbo@05-08-2005, 07:28:45
Ook ja. Vervelend gewoon...
Vooral omdat mensen dit nogal is fout doen.
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.